Oulu, KAS - Pateniemen kenttä 2.9.2007, tuomarina Minna Väyrynen

Osallistuin Nucan kanssa yli 3 kk:n tauon jällkeen agilitykisoihin. Ne olivat samalla Pohjois-Pohjanmaan piirinmestaruuskisat. Tulossaldomme ei ole kehuttava ja osasyynä on selvästi se, että minä olin varsinkin ensimmäisellä radalla melkein paniikissa. Jännitti hirmuisesti, huulet oli ihan tökkkönä (minun, jolla kyllä yleensä puhe luistaa), jalat hyytelöä (jalat ei normaalistikaan kovin kovaa liiku), kädet vetelät (normaalisti varsinkin oikea kyllä sohii sinne tänne). Mietitäänpä siinä sitten, että voiko ohjaajan puolelta odottaa hirmuisesti:-)

Ensimmäinen (agilityrata) rata meni hylyksi jo heti viidennellä estelllä. Vauhdikkaasti rata lähti liikkeelle, mutta liian myöhässä tullut käsky johti väärään päähän putkea menemisen. Jatkoimme siitä kuitenkin matkaa ja sujui hyvällä etenemisellä, kunnes jälleen jäi käsky myöhäiseksi ja koissu oli väärällä esteellä. Sen jälkeen loppuosa menikin miten meni. Olisi pitänyt keskeyttää jo siinä vaiheessa, koska eihän sitä yhteistyölankaa enää ollut. Kerrottakoon, että kontaktit sujui loistavasti, myös A oli nopea!

Toinen rata (agilityrata) oli jo parempi. Olin rennompi ja käskytykseni oli tomerampaa, ollen kuitenkin kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla ja mihin treenatessa olemme pyrkineet. Nucalla oli hyvä vauhti. Meidän kohtalona oli yksi kielto, joka tuli pitkän suoran päässä tapahtuneella kääntymisellä ja siitä seuraavalle esteelle menolla. Nucca siis irtosi etenenmisen (keinulta - suora putki - rengas) tosi hyvin ja sain sen kääntymään sen jälkeen vasemmalle kuten pitikin, mutta minä tollo sanon vain vasen enkä vasen hyppy, niin kuin olisi pitänyt. Näin Nucca jäi odottamaan, että mihin tästä jatketaan kun on käännytty! Kielto siis, ja minä jouduin menemään lähemmäs ohjaamaan ja aikaa paloi...olin itse putken alkupäässä kun Nucca oli jo kääntynyt renkaalta. Lopputuloksemme oli yksi kieltovirhe ja 0,58 ajasta. Ajallisesti ei ollenkaan paha. Radalla ei ollut puomia, mutta A ja keinu menivät hyvin ja vauhdilla. Hyvä hyvä!

Olen tyytyväinen Nucan työn tekemiseen, mutta minun olisi pitänyt olla paljon paljon rennompi ja topakampi.

Treenattavaa on siis paljon - todella paljon:-)

Onnittelut piirinmestareille ja extraonnittelut Niinalle Vilin valioitumisesta. Upeaa!!

Tässäpä piristykseksi edellisissä epiksissä otettu hyppykuva. Kuvaaja Sari Eskelinen:


full